ZIRC VÁROS POLGÁRMESTERE
8420 Zirc, Március 15. tér 1.
Szám: 11/2019.
M E G H Í V Ó
Zirc Városi Önkormányzat Képviselő-testületének ülését 2019. április 25-én (csütörtök) 18,00 órára összehívom, az ülésre tisztelettel meghívom.
Amennyiben a képviselő-testület által megállapított napirendi pontok megtárgyalása e napon nem fejeződik be, akkor az ülés folytatása az SZMSZ 24. § (6) bekezdése alapján 2019. április 30-án (kedd) 18,00 órakor lesz.
Az ülés helye: Városháza nagyterme
NAPIRENDI JAVASLAT:
I. Határozati javaslatot tartalmazó, döntést igénylő ügyek
1./ Beszámoló a Zirci Önkormányzati Tűzoltóság 2018. évi tevékenységéről
Előadó: Szelthoffer Ferenc parancsnok
2./ Beszámoló az Országos Mentőszolgálat Közép-dunántúli Regionális Mentőszervezet Zirci Mentőállomásának 2018. évi munkájáról
Előadó: Ottó Péter polgármester
3./ A közművelődési feladatokat ellátó intézmények pénzügyi és szakmai beszámolója a megvalósult programjaik, rendezvényeik megvalósulásáról
Előadó: Bieberné Réz Ágnes igazgató
Dr. Ruttkay-Miklián Eszter Judit igazgató
4./ Turisztikai együttműködési megállapodás jóváhagyása
Előadó: Ottó Péter polgármester
5./ Zirci Önkormányzati Tűzoltóság kérelme
Előadó: Ottó Péter polgármester
6./ A MAN 13.168 (ELN-888 forgalmi rendszámú), valamint a MAGIRUS KLÖECKNER DEUTZ (HJH-815 forgalmi rendszámú) típusú gépjárművek értékesítése
Előadó: Ottó Péter polgármester
7./ A „Zirci Városüzemeltetés” Közhasznú Nonprofit Kft-vel kötött kegyeleti közszolgáltatási szerződés felülvizsgálata (Az előterjesztés később kerül kiküldésre)
Előadó: Ottó Péter polgármester
8./ FC Zirc sportpálya üzemeltetéssel kapcsolatos beadványa
Előadó: Ottó Péter polgármester
9/ „Zirc- zöld város a Magas – Bakonyban” elnevezésű TOP-2.1.2-16-VE1-2017-00002 azonosítószámú projekthez tartozó közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívás és dokumentáció jóváhagyása
Előadó: Sümegi Attila jegyző
10./ „Bakonyi Vágta Regionális Elődöntő” elnevezésű eseménnyel kapcsolatos döntés meghozatala
Előadó: Ottó Péter polgármester
11./ A helyi civil szervezetek, közösségek és egyesületek támogatása tárgyú pályázatra beérkezett igények elbírálása
Előadó: Varga Zita bizottsági elnök
12./ Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjrendszer helyi szociális feltételrendszerének felülvizsgálata (Az előterjesztés később kerül kiküldésre)
Előadó: Varga Zita bizottsági elnök
13./ „Zirc 2019” naptár értékesítésével kapcsolatos támogatói döntés meghozatala
Előadó: Ottó Péter polgármester
14./ Zirc, Alkotmány u. 1/C. számú, 1357/A/4 hrsz. alatti ingatlannal (volt "kis-óvoda") kapcsolatos döntéshozatal
Előadó: Ottó Péter polgármester
15./ Önkormányzati lakással kapcsolatos döntés meghozatala (Alkotmány u. 8. fsz. 2.)
Előadó: Ottó Péter polgármester
16./ Egyéb ügyek (A testületi anyag kiküldésekor még nem ismert, de a fontosságukra tekintettel a testületi ülésen megtárgyalandó napirendi pontok)
II. Konkrét határozati javaslatot nem tartalmazó előterjesztések (tájékoztatók)
17./ Tájékoztató Zirc város pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásairól 2018. évben
Előadó: Sümegi Attila jegyző
18./ Tájékoztató az elmúlt időszak eseményeiről
Előadó: Ottó Péter polgármester
19./ Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról
Előadó: Ottó Péter polgármester
20./ Tájékoztató az átruházott hatáskörben hozott polgármesteri döntésekről
Előadó: Ottó Péter polgármester
21./ Tájékoztató az átruházott hatáskörben hozott jegyzői döntésekről
Előadó: Sümegi Attila jegyző
Kérem a képviselő-testület tagjait, hogy az ülésen szíveskedjenek részt venni.
Esetleges távolmaradásukat a Zirci Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán jelezzék.
Z i r c, 2019. április 17.
Ottó Péter
polgármester
Melléklet a 2019. április 25-i képviselő-testületi ülés meghívójához
Tisztelt Képviselő-testület!
Az érvényben lévő Szervezeti és Működési Szabályzat 17. § (6) bekezdése szerint a képviselő-testület részére írásban tájékoztatást kell adni arról, hogy a munkatervben jelzett napirendi pontok közül melyek és miért maradtak ki az ülés napirendjéről. Az aktuális üléssel kapcsolatosan az alábbi tájékoztatót adom:
1. A képviselő-testület 2019. I. félévi munkaterve 2019. április 25-ei ülésének napirendjei között szerepel „Az önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtása” című napirend.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése az alábbiakról rendelkezik:
„91. § (1) A helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé úgy, hogy az a képviselő-testület elé terjesztését követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen. A zárszámadási rendelet tervezetével együtt a képviselő-testület részére tájékoztatásul be kell nyújtani a kincstár 68/B. § szerinti ellenőrzése keretében a helyi önkormányzat éves költségvetési beszámolójával kapcsolatosan elkészített jelentését.”
Az önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló beszámolót továbbítottuk a Magyar Államkincstár felé. Az adatszolgáltatás még nem került jóváhagyásra. A könyvvizsgálat pedig folyamatban van az Önkormányzatunknál. A 2018. évi beszámoló jóváhagyása és könyvvizsgálata után lehetséges majd a zárszámadást benyújtani a képviselő-testület májusi ülésére.
2. A képviselő-testület 2019. I. félévi munkaterve 2019. április 25-ei ülésének napirendjei között szerepel „Beszámoló a 2018. évi adóztatási tevékenységről” című napirend.
Az Önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló előterjesztés megtárgyalására a képviselő-testület május 30-ai ülésén kerül majd sor, ezért javasolom, hogy a 2018. évi adóztatási tevékenységről szóló beszámoló is a költségvetési végrehajtásáról szóló előterjesztéssel együtt egy ülésen kerüljön megtárgyalásra.
3. A képviselő-testület 2019. I. félévi munkaterve 2019. április 25-ei ülésének napirendjei között szerepel „Beszámoló a Zirci Rendőrőrs 2018. évi tevékenységéről” című napirend. A Veszprémi Rendőrkapitányság Zirci Rendőrőrsének őrsparancsnoka, Tóth Gábor r. ezredes levélben megkeresett, hogy a napirend tárgyalását elnapolni szíveskedjünk a következő testületi ülésre. Levelében jelezte, hogy a beszámoló szóbeli kiegészítését a testületi ülésen személyesen szeretné megtenni, de az április 25-i időpontban egyéb elfoglaltság miatt nem tud részt venni.
A beszámoló tárgyalásával egyidejűleg került volna sor az Emberi Kapcsolatok Bizottság ülésén a „2018. év Zirc Város Rendőre” kitüntetés adományozásáról szóló előterjesztés megvitatására, azonban az előzőekben leírtak miatt erre csak a Bizottság májusi ülésén kerül sor.
4. A képviselő-testület 2019. I. félévi munkaterve 2019. április 25-ei ülésének napirendjei között szerepel „Beszámoló - átfogó értékelés – Zirc városban végzett gyermek és ifjúságvédelmi feladatok ellátásáról 2018. évben” című napirend.
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 96. § (6) bekezdése az alábbiakról rendelkezik:
„A települési önkormányzat és az állam fenntartói feladatainak ellátására a Kormány rendeletében kijelölt szerv a gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról minden év május 31-éig - a külön jogszabályban meghatározott tartalommal - átfogó értékelést készít. Az értékelést - települési önkormányzat esetén a képviselő-testület általi megtárgyalást követően - meg kell küldeni a gyámhatóságnak. A gyámhatóság az értékelés kézhezvételétől számított harminc napon belül javaslattal élhet a települési önkormányzat, illetve az állam fenntartói feladatainak ellátására a Kormány rendeletében kijelölt szerv felé, amely hatvan napon belül érdemben megvizsgálja a gyámhatóság javaslatait és állásfoglalásáról, intézkedéséről tájékoztatja.”
A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997.(IX.10.) Korm. rendelet 10. számú mellékletében - a Gyvt. 96. §-ának (6) bekezdésében előírt átfogó értékelés elkészítéséhez - előírt tartalmi követelmények összeállítása és bekérése miatt csak a képviselő-testület május 30-ai ülésén kerül majd előterjesztésre a napirend.
Kérem fenti tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.
Zirc, 2019. április 17.
Ottó Péter
polgármester
(Forrás: Zirc város honlapja)
Szerkesztői megjegyzések a napirendi pontokhoz
I. Határozati javaslatot tartalmazó, döntést igénylő ügyek
9./ „Zirc- zöld város a Magas – Bakonyban” elnevezésű TOP-2.1.2-16-VE1-2017-00002 azonosítószámú projekthez tartozó közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívás és dokumentáció jóváhagyása
Ez az előterjesztés feltehetően nem azzal a szándékkal készült, hogy nagyon megkönnyítse a téma iránt érdeklődő állampolgár, de leginkább a döntést hozó önkormányzati képviselők dolgát.
Rögtön a bevezető bekezdés:
"Zirc Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a 243/2018. (X.18.) határozatával elrendelte a
"Zirc - zöld város a Magas - Bakonyban" elnevezésű TOP-2.1.2-16-VE1-2017-00002 azono-
sítószámú projekt TOP-3.2.1-15-VE1-2016-00017 azonosítószámú projekthez tartozó közbe-
szerzési eljárások indítását."
A 243/2018.(X.18.) számú határozatban nincs szó a TOP-3.2.1-15-VE1-2016-00017 azonosítószámú projektről. Hogy kerül az mégis bele ebbe az előterjesztésbe? Egyáltalán, értelmes ez a mondat?
Az előterjesztés igen bőséges számadatokkal foglalja össze a 200 milliós projekt fő jellemzőit. A Reguly múzeum mögötti piac még rendben is lenne, ahhoz talán akkora fantázia nem kell, de a Rákóczi tér apátság előtti része állandóan szem előtt van, és azért csak lenne az állampolgárnak véleménye, hogyan nézzen az ki a következő tíz-húsz évben. Csak az a probléma, hogy a projektnek az erre vonatkozó számadatait nem tudjuk mihez kötni, mert nincs hozzá egy térkép, amelyik szemléltetné a tényleges beavatkozásokat:
- Hol lesznek füves, hol burkolt, hol kertészeti területek?
- Mely fákat vágják ki, hová ültetnek újakat?
- Hol lesznek a térbútorok?
- Hová kerül a megszüntetendő zebra helyett létesülő új zebra?
- Hol lesz a szökőkút, és főleg minek, amikor a Rákóczi tér nyugati oldalának átépítése során létesített kifolyókutat sem tudjuk évek óta üzembe helyezni?
- Mi a bánat az az elektromos poller,?
- Miért nincs arról szó, hogy mi lesz a tér ezen részének "díszével", a rendszerváltás óta nem üzemelő földalatti nyilvános vécével?
- Minek (kinek) kell az "egyállásos rakodóhely"?
- és így tovább. Mert nincs térkép a projekt (igen kevéssé informatív) hivatalos oldalán, nincs a város honlapján, és egyáltalán.
Nagyon erős a gyanú, hogy ezzel is úgy járunk, mint a szemközti oldallal, és valami olyasmi létesül, amit igazán senki nem akart a város központjába (a buszmegálló melletti, a tértől teljesen idegen erődítmény miatti felelősséget is tologatták egymásra korábbi és későbbi közszereplők, döntéshozók). Csak a tervezett burkolt felületek nagysága is gyanúsan abba az irányba mutat, hogy több lesz a beton és a kő, mint a zöld.
10./ „Bakonyi Vágta Regionális Elődöntő” elnevezésű eseménnyel kapcsolatos döntés meghozatala
A kérelmező ezt kérelmezte:
Az előterjesztő ezt terjeszti elő:
Párhuzamos világokban élünk.
11./ A helyi civil szervezetek, közösségek és egyesületek támogatása tárgyú pályázatra beérkezett igények elbírálása
Ez az előterjesztés 280 oldal terjedelmű. Az Emberi Kapcsolatok Bizottsága ezekben az órákban tárgyal arról, milyen javaslatot tesz a testületi ülésre, hogy a 31 pályázat (van többes pályázó is) közül ki mennyi támogatást kapjon a rendelkezésre álló 3 millió forintból ennek a pályázati kiírásnak a keretében.
Az előterjesztés nincs túlbonyolítva: 277 oldalt tesz ki a pályázók által papír alapon benyújtott pályázatok szkennelt anyaga. Többek között ilyen oldalakkal:
Mert azt még értjük, hogy ha a szkennelés során egy-egy lap kissé elferdül, de állva marad, és félrehajtott fejjel még olvasható is.
De mire gondolt az előterjesztő, amikor a mellékletek fekvő oldalainak egy része csak balról, másik része csak jobbról olvasható? Vagy éppen fejjel lefelé van beszkennelve egy komplett pályázat? Hogy a bizottsági tagok a döntések előkészítése során majd jobbra-balra forgatják az asztali gépük képernyőjét, vagy éppen fejre állítják a laptopjukat? Mert hogy a döntésben részt vevők közül valószínűleg nagyon kevesen vannak, akik tudják, hogyan lehet egy pdf dokumentum egyes oldalait elforgatni, nem beszélve arról, hogy ehhez nincs is szoftverük, az biztos.
Mekkora esélye van a Bakonyi Finnbarátok Köre Egyesületnek, hogy a 9 oldalas, feje tetejére állított komplett pályázatukat valaki végigolvassa? Vagy az Alapítvány a Zirci III. Béla Gimnáziumért a 12 oldalas pályázatában mit írhatott azon a három, halvány tükörírással megjelenő oldalán?
Esetleg arra gondolt az előterjesztő, hogy mindenki, aki tényleg át akarja olvasni a pályázatokat, hogy megalapozott döntéseket hozzon, majd kinyomtatja magának a 277 pályázati oldalt, és összeforgatja az oldalakat olvashatóra?
Ennek az előterjesztésnek a minősége előre vetíti a döntés minőségét, és nem éppen hízelgő bizonyítványt állít ki a készítőiről.
Koós Gábor