Minden mobilos - de vonalas telefonelőfizető is - örökös problémája az ismeretlen számok. Felvegyem, ne vegyem? Hátha fontos, megnyertem az ötöst a lottón, hív a rendőrség, hogy megtalálták az ellopott autómat, a gyereket az osztálykiránduláson megharapta a szurikáta, és hív az ofő.
Személyes
0. szabály: Ismeretlen, vagy hívószám kijelzés nélküli hívásokat nem veszek fel.
1. szabály: a hangpostára rámondani, hogy ismeretlen vagy számkijelzés nélküli hívást nem fogadok, és nem hívok vissza.
2. szabály: a hangpostára rámondani, hogy ha visszahívást kér, hagyjon meggyőző üzenetet.
Az egész világon elterjedtek azok trükkök, amelyek hatalmas telefonköltségeket eredményezhetnek a hívott félnek, ha ő jóhiszeműen felveszi a telefont, vagy visszahív egy ismeretlen számot. Itt egy fél éves szlovák példa.
Az Invitel mostani akciója
A vezetékes telefonhálózat 88-as körzetszáma, ebbe tartozik Zirc is, az Invitelé. A címben megadott telefonszámon azonban nem az Invitel munkatársai akarnak eladni újabb szolgáltatáscsomagot az Invitel ügyfeleinek, hanem egy, az Invitel által megbízott valamilyen telefonmarketinges cég, amelynek munkatársai gőzerővel dolgoznak azon, hogy az eddigi előfizetői csomagodat egy másik, igaz, nem sokkal többe kerülő, de azért mégis drágább csomagra cseréld le.
A címképen szereplő információkat a kihivott.hu oldalról szedtük le. De ha rákeresünk telefonszamkereses.hu oldalra, akkor is meggyőző információkat kaphatunk a hívó félről.
Ne vedd fel, ne hívd vissza!
Pénzt és sok bosszúságot megtakaríthatsz ezzel.
A címben szereplő telefonszámról azt magyarázták, hogy a telefonon szóban elmondott információk alapján csak okézni kell az ajánlatot, és máris küldik a szerződést, a módosítás azonnal életbe lép, de nekem 14 nap elállási jogom van, és öt napig kipróbálhatom az új díjcsomagot.
Vett ön már telefonos ajánlatra, megtekintés nélkül versenylovat vagy használt autót?
Hát nagyjából ilyen az Invitel mostani agresszív akciójának a stílusa. Felhívtuk az Invitel telefonos ügyfélszolgálatát, amelyik imamalomként ismételgette, hogy nekem mennyire előnyös az elállási lehetőség. Arra azonban semmilyen válasza nem volt, hogy én nem elállni szeretnék egy rossz szerződésmódosítástól, hanem eleve nem szeretnék egy rossz szerződést kötni.
Nem adnak papírt
Azt kértük, hogy küldjenek írásos ajánlatot, Nem küldenek. Tehát a hülye ügyfél, ha nem eléggé elővigyázatos, akkor az Invitel megbízásából eljáró telefonmarketinges cég telefonos dumája alapján - amely nyilván az ügyfél számára kedvező elemeket emeli ki - rábólint a szóban elhangzott, az ügyfél számára gyakorlatilag követhetetlen és abban a pillanatban ellenőrizhetetlen kecsegtetésekre. Utána meg járja a kanosszát, ha mégsem ezt akarta, és vissza akarta csinálni az egész szerződést (ezt nem próbáltuk ki, de korábbról van elég élményünk, hogyan (nem) lehet megszabadulni közszolgáltatóktól).
NE VEGYÉL SEMMIT TELEFONOS AJÁNLATRA!
Koós Gábor