"...ha az egyéni és a társadalmi költségeket összeadjuk, akkor mind a biciklizés, mind az autózás negatív terhet rak a társadalomra, de míg autónként a költség 0,50 eurocent/kilométer, addig a kerékpározásé csak 0,08 eurocent/kilométer. Ráadásul számos jel alapján lehet arra számítani, hogy a biciklizés társadalmi költségei az infrastrukturális fejlesztésekkel párhuzamosan tovább fognak csökkenni. Ha pedig az egyéni költségeket nem is vesszük figyelembe, hanem csak a társadalmi szempontra fókuszálunk, a biciklizés konkrétan hasznot is hoz, kilométerenként 0,16 eurocentnyit termelve, míg az autózás társadalmi költsége ekkor 0,15 eurocent.
A tanulmány ezért arra a nem túl meglepő következtetésre jut, hogy a költség-haszon elemzés szerint is olyan várostervezésre van szükség, ami a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére épít."
A teljes cikk elolvasható (és a kép forrása) itt.
A fenti cikk előrejelzésével egybecseng annak a tanulmánynak a vezérgondolata, amely Zirc közlekedésfejlesztési koncepciójának az elmúlt hónapokban lezajlott tervezési folyamatához készült: Gyalogos- és kerékpárosbarát város.
A tanulmány elolvasható és letölthető a Civil8420 honlapon, ahol a tanulmánnyal kapcsolatban kérdéseket lehet feltenni, új javaslatokat lehet megfogalmazni. A beérkezett észrevételeket a honlap közzé teszi.
Koós Gábor