Hideg, néha enyhén szeles időjárás várta az elmúlt szombati Bakonyszentlászló 20/10 teljesítménytúrán elindult közel négyszáz túrázót. Vastagabb hótakaróval csak az összefüggő erdőkben, a völgyekben és a magasabb pontokon találkoztunk, azonban a korábbi napok enyhe időjárása során megolvadt, majd hideg beálltával lefagyott hófelület a legtöbb helyen jól elbírta a derekabb termetűeket is.
A szentlászlói víztorony kora reggeli fényben, itt jeges volt a kocsiút
Persze, ahol a fagyott hó beszakadt, ott nagyon nehéz volt a haladás, ott pedig, ahol korábbi gépjárműnyomokba fagyott be a megolvadt hó, kifejezetten veszélyesen, bokatörően csúszott.
Tovább a képekhez és egy kellemetlen meglepetés ►
Már a 2011. decemberi, ugyanezen szervező által kiírt Bakonyszentlászlói Mikuláson is kifogásoltuk, hogy a túrafeltételek változásait nem vezetik át az ország legnagyobb túrahonlapján megjelent programjukban. A túrázók ugyanis általában az összes feltétel együttes ismeretében döntenek a részvétel mellett.
Úgy látszik, nem tanultak. A rajtnál derült ugyanis ki, hogy a 20 km-es táv útvonalát megváltoztatták, mert a Porva-Csesznek vasútállomástól a Cuha-szurdokban visszavezető úton a Cuha magas vízállása miatt biztonságosan nem lehet átkelni a gázlókon. Így az útvonalat a Rókadomb alja után kivezették a szurdokból, fel a Zörög-hegyre, onnan le Vinyére. Ezzel a szintemelkedés az eredeti 285 méter helyett 700 méter fölé nőtt. Ez pedig komoly nehezítés. Reggel hallottunk is méltatlankodó hangokat, hogy biztos nem jönnek el, ha ezt előre tudják. A szervezők ezt már előre tudták, be is járták az útvonalat, a túralapokat is a módosításnak megfelelően sokszorosították - azonban a nyilvános kiírás módosításáról már elfeledkeztek, és az még ma is a korábbi útvonalat mutatja. Ez egyszerűen szervezői felelőtlenség, ami rossz szájízt hagy a résztvevőkben.
Mivel a mi csapatunk sem készült erre - biztosan nem tudtunk volna célba érni a buszindulásig, és akkor újabb másfél óra várakozás -, ezért nem teljesen szabályos, ám létező megoldásként a sínek menti gyaloglást választottuk, miután gondosan megnéztük a vasúti menetrendet, és egyébként is elől-hátul füleket hegyezve, kicsit feszesebb tempóban mentünk át Vinyébe. Nem csak nekünk jutott ez az eszünkbe, de a többség a módosított útvonalon, és egész kevesen az eredeti szurdokúton mentek. Ez utóbbiak megerősítették, hogy kockázatos volt a gázlókon az átkelés, és szinte mindenki belecsúszott valahol a vízbe.
Az egykori Bottyán János-forrás Bakonyszentlászlón: "A kuruc szabadságharc nagy vezére 1707 októberében e forrás vizében gyógyittatta magát"
Egy sérültnek tűnt muflon feküdt szinte mozdulatlanul a Hódos-éri egyik turistaház oldalában, néhány méterre a nyüzsgő turistaút mellett. Szóltunk a szervezőknek, reméljük, tettek valamit érte.
Régóta nem láttunk ennyi vizet a Hódos-érben
Pihenő az egykori üveghutánál a Hódos-ér völgyében
Még a túrázók előtt a Zörög-hegy, de az éppen érkezően kínálkozó, Vinye felé tartó viszont nem nagyon korrekt "lehetőséget" senki nem használta ki...
Az "ablakos" alagút belülről...
...meg felülről...
...és hátulról. Nagyon figyelmesen, jól megnézve a menetrendet, mindenfelé fülelve.
Az időjárás így dolgozza meg a vasúti pálya melletti sziklafalat.
A Cuha-völgyi vasútra bármikor leselkedhet a veszély, hogy szikla hullik a sínekre. Ebben az esetben szerencsére nem érte el a pályát az omlás.
A vasútépítők emlékműve a viadukt mellett. Ennek az alapjait is koptatja az időjárás és a látogatók sokasága.
Copyright ©Zircinfo.
A zirc.blog.hu oldalon található fotók és szövegek nem kereskedelmi célra, változatlan formában és a forrás (zirc.blog.hu) megjelölésével szabadon felhasználhatók. Üzleti célból más on-line szolgáltatásokban vagy más médián sem egészben, sem pedig részeiben nem publikálhatók és nem terjeszthetők a Zircinfo előzetes engedélye nélkül.