A Veszprém megye természeti és történeti értékeinek a megóvását, szélesebb közönséggel való megismertetését, valamint a gyermekek és az ifjúság környezettudatos életmódra való nevelését céljául tűző, 2008-ban alakult Nap-Hold Egyesület a környezet védelméhez és a fenntartható fejlődés biztosításához a tudatos vásárlói attitűd erősítése és népszerűsítése mellett kampányol.
Szerencsésnek tartják, hogy Magyarországon egyre többen gyűjtik szelektíven a szemetet, cserélik le autójukat tömegközlekedésre, kerékpárra, de úgy vélik, hogy még számos lehetőség van a környezeti ártalmak csökkentésére. Az egyik ilyen a fogyasztói szokások megváltoztatása. Azokat a termékeket tartják jónak, amelyek természetes összetevőket tartalmaznak, nincsenek feleslegesen csomagolva, tényleg szükség van rájuk, és helyi termékek. „A boltok polcai roskadoznak a különböző termékektől, a hűtőpultok tele vannak egzotikus zöldségekkel és gyümölcsökkel, de szükség van minderre?” – teszik fel a kérdést, s meg is válaszolják: a helyben termelt élelmiszer vásárlásával nem csak a hazai gazdaság kap támogatást, de a kisebb szállítási és tárolási kapacitás révén a környezetet is kisebb terhelés éri. Piaci vásárláshoz saját edényeket, szépségápoláshoz pedig – a vegyipari termékek helyett – a természetet ajánlják. Felhívják a figyelmet a reklámokra is, amelyek szerintük inkább a vásárlók érzelmeire próbálnak hatni, de nagy részük éppen hogy érinti magának a terméknek a jellemzőit. Az október 31-ig tartó kampány komoly, ugyanakkor mégis játékos.
Magyarok vagyunk, nyugodtan megehetsz minket!
A www.ilovejo.hu honlapon folyamatosan fut három játék, amelyekkel a játékosok nem csak hasznos információkhoz jutnak, hanem nyerhetnek és másokkal is jót tehetnek. Jó példát bemutató fényképekkel biciklit lehet nyerni, sőt a négy legjobb alkotás a kampány után terjesztésre kerülő reklámüzenetet hordozó ingyenes képeslapon (freecard) is megjelenik. A kampány végén kendermagos csibéket osztanak szét a Veszprém megyei gazdák között, ami azoknak bevételt, a vásárlóknak magyar csirkehúst és tojást jelent. Az internetezőknek fel kell keresniük a Facebook közösségi portálon az I love JÓ-t, s ha kifejezik egy lájkolással tetszésüket, akkor növelhetik a rajongói tábort. Minden 10. rajongó egy csibét hoz a konyhára a helyieknek. (A csibék száma már kétszáz fölött van.) A kampány honlapján kvízjátékban is részt vehetnek a látogatók, s már három helyes választ követően ajándékot kaphatnak. A legtöbb jó választ beküldő játékosok között Balaton-felvidéki hétvégét sorsolnak ki.