Szerző: Kelelmen Gábor, www.zirc.hu
Kérték, megcsináljuk – sebességkorlátozó táblákat helyez ki önkormányzatunk a
„Kukoricaföldek”re
Ropogott a talpuk alatt a murva a Tündérmajor felől a városba igyekvőknek a Zirci Buli második napján. A cipők kopásánál azonban jóval nagyobb károkat okozhat, illetve okozott már a burkolatlan útfelület, amely a Kukoricaföldeket, annak is a legtetejét jellemzi. A városrész lakói önkormányzatunkhoz fordultak, az utak szilárd burkolattal való ellátását és lakópihenő-övezet kialakítását kérték. A képviselő-testület döntött: a jövőben nem engedi meg a 30 km/óránál nagyobb sebességét a murvás utakon, azok aszfaltozását pedig a lakóközösséggel együttműködve képzeli el.
Újabb „nyaralás” Kukoricaföldön: szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt tárgyalta a testület a városrész lakóinak egy másik levelét, illetve az abból készült előterjesztést, amelyben a helyi járati közlekedés bevezetését kérték. Önkormányzatunk rövidesen be is indította a buszforgalmat a település ezen részén, s most igyekszik megelőzni egy másik, az autós forgalomból eredő baleseteket. Ottó Péter elmondta, sokkal nehezebb fordulni, lassítani, gyorsítani a murvás utakon. Azt is hozzátette, hogy nem csak közlekedés szempontjából hátrányos a burkolatlan útszakasz, utalva itt elsősorban a mostani – tehát a nyári – időszakra, amikor ezek az utak sokkal jobban porzanak.
Amellett, hogy sebességkorlátozó táblák kerülnek kihelyezésre, fokozottabb rendőri jelenlétre is számít az önkormányzat. A lakók megkeresését továbbította a polgármesteri hivatal a rendőrőrs felé is. Az viszont, hogy a murvás utcák szilárd burkolatot kapjanak, mart aszfaltozással mintegy 14 millió forintot emészt fel nettóban. A zirci önkormányzat ezt a költséget egymaga nem tudja vállalni, de keresi a járható utat. Az egyik alternatíva, hogy a lakóközösség hozzájárulna a beruházáshoz. Ilyesmire utaknál Zircen még nem volt példa, járdákat viszont újított már fel az önkormányzat –ötvenszázalékos hozzájárulással – azokkal az intézményekkel, gazdálkodó szervezetekkel, magánszemélyekkel közösen, akik ezt fontosnak tartották. A néhány évvel ezelőtt létrehozott járdafelújítási alapon keresztül történt mindez. A másik út önkormányzati rendelet alkotásával a közmű-hozzájárulás kivetése lenne, amelyre már tehetősebb településeken is volt példa – mondta Ottó Péter polgármester, ugyanakkor hozzátette: ez az az út, amelyet kevésbé tart járhatónak. Majd a testületi ülésen jelenlévő kukoricaföldi lakók figyelmét felhívta a július elején sorra kerülő rendkívüli ülésre, amelyre már várja a válaszukat azzal kapcsolatban, hogy kialakítható-e valamiféle együttműködés a probléma megoldásának érdekében. Addig is a 30-as övezetté való átalakítás adhat reményt arra, hogy kevesebb lesz a száguldozó jármű, így mérséklődik a porterhelés is.