Döbbenetes, vérfagyasztó üzenet ugrott fel a mobiltelónk kijelzőjére:
Tegnap, amikor Piliscsévről Budapestre utaztunk az újonnan villamosított Esztergom-Budapest vonalon, a hír láttán meg akartuk húzni a vészféket, hogy a vonat elé vessük magunkat. Szerencsére a kalauz résen volt, és visszarángatott minket: "Te szerencsétlen, olvasd tovább, hiszen itt a megoldás!"
Ha valaki esetleg még nem kapta volna meg a telefonjára, de szeretné elolvasni az állítólag a Magyarország online oldalon megjelent (de ott nem jelent meg) teljes reklámot a villamos-energia forgalmazás megrázó jövőjéről, az ide kattintson. Ha pedig az egyetlen létező, minden felülmúló, zseniális műszaki fejlesztés lehengerlő előnyeiről akar olvasni, és rögtön meg is rendelni 24.580 forint helyett CSAK MOST és CSAK ITT 12.290 Ft + postaköltségért, kattintson ide.
Mekkorát lehet kaszálni az emberi hiszékenységen?
A VL épületvillamossági szaklap négy évvel ezelőtt nagyon részletes műszaki elemzést közölt egy Energy Saver Pro nevű eszközről, amellyel akár 75%-os árammegtakarítást is el lehet érni. Az elemzés készítői nem csak magát az eszközt szedték szét, vizsgálták meg, megkísérelve kimutatni annak az ismertetőben leírt hatását, hanem a vásárlás, reklamáció, fogyasztóvédelmi eljárás folyamatát is részletesen bemutatták.
"Vizsgálódásaink alapján kijelenthetjük, hogy a hiszékenységre és a tudatlanságra alapozott, átgondoltan felépített folyamatról beszélhetünk, amely Európát behálózó terjesztési lánc segítségével – minden országban, helyi logisztikai partner megbízásával – szolgálja ki a fogyasztók megtévesztése áltat generált igényt. A csalás mértékét jelzi, hogy míg a kérdéses készülék az eBay oldalán mindössze 4 dollárét megvásárolható, addig esetünkben ugyanazt a terméket az eladó tízszeres áron értékesíti."
Az RTL Klub fél évvel később, 2014. októberében riportot is készített az Energy Saver Pro-ról:
Tesla Saver ECO néven született újjá
Vagy nagyon jól sikerült a 2014-es értékesítési kampány, vagy nagyon rosszul: a VL szaklap tavaly októberben tudósított, hogy újra felbukkant a csodaszerkezet, ezúttal azonban új néven.
Annyira kifinomult alkotásról van szó, hogy a hölgyek is csak egy Swarovski-nyakláncot rejtő bársonydoboz nyitásához illő meghatottsággal érintik meg:
Most valami nagy kampány indult
Máshogy nehéz értelmezni, hogy ha fellépsz a reklámoldalra, félpercenként dobja fel az utolsó vásárlást, az utolsó rajongó hozzászólást, és hogy most éppen hány százan nézik. A hozzászólásokból süt, hogy valószínűleg tiszta kamu:
Akiket tényleg érdekelt, azok a Gyakori kérdésekben beszélgettek:
De elég csak kicsit figyelmesen elolvasni a reklámszöveget, látjuk benne az elütéseket ("árememelés"), a pontatlan, szakszerűtlen megfogalmazásokat ("a villamosenergia-hálózat infrastruktúrájának beruházásainak szükségessége"), az állítólagos Magyarország online portál fejlécének minden témacsoportjában (Kezdőlap Erőforrás Cégek Bankok Munka Elérhetőség) a Tesla Saver ECO megrendelő oldalára jutunk, és természetesen a "*A bemutatott eredmények egyénenként változóak. A gyártó nem garantálja ugyanazt az eredményt mindenkinél."
Ki ne hagyja! Már csak egymillió darab van raktáron, és mind balek vevőkre vár!
Koós Gábor